Da var 2020 kommet igang

Styret anbefaler alle beboere og bruke bori sin portal, der vil internt info bli sendt sendt ut.

Registrer deg med din epost adresse da info vil bli sendt ut fra den og info vil bli lagt ut der.

Eksempel hvordan din side ser ut er slik:

Du logger deg inn på https://bori.no/logg-inn/portalen/

TRYKK HER!!


portalen for andelseiere

Via portalen får andelseiere oversikt over felleskostnader og siste årsoppgave. På portalen ligger det også informasjon fra BORI og styret i borettslaget hvor andelseieren bor.






Første kvartal 2019 


Etter en lang pause herfra, er vi tilbake med info her.

Nye styret er på plass og i arbeid, samt Påsken er over.


Vil også oppdatere på visse vedtekter og trivselsregler som en påminnelse:


Navneskilt på postkassene skal være av standard utførelse og festes forskriftsmessig. Ved unnlatelse av å følge dette innen rimelig tid kan styret bestille dette for den enkeltes regning.

Det er ikke adgang til å male/beise balkong i annet enn blokkens farger

Markiser, folier på balkongglass og andre former for utvendig solskjerming skal være av typen/farge som er vedtatt av styre. (Mer informasjon om dette, ta kontakt med styret)

Det er ikke tillatt å sette opp faste installasjoner på eget område, f.eks. hundehus, dukkestue, uthus.






Så da er det snart 17.Mai







Info fra Årsmøte/beboermøte April 2019


Husk rense filter i kjøkkenventilator 2-4 ganger i året.

E-post adresser registert i portal for nesten alle.

Boder er registert med riktige bod nummer per seksjon.

Parkeringslister oppdatert og noe under arbeid.

Lekkasjen vi har hatt siden 2012 i -1 er under arbeid og for å finne ut av dette. Ansvar Metro.

Heisen er frisk.

Postkasser, blir det informert om hvem som må bytte ut navnskilt får egen lapp i postkassen.

Alle porttelefoner ble byttet ut da det var en chip feil i disse.

Inngangs dør i -1 vil bli automatisk.

Container vil bli satt ut den 15.05.2019

El-Bil lading vil komme, er fortsatt under arbeid mer info kommer.

Økning av felles kostnader begrunnelse. Økning i komunale avgifter på 28%. Så for å få dekket opp budsjett tap måtte vi øke disse Januar, men vi følger tett med budsjettet om vi må øke også i August.

Valgkomitee ønsker seg flere som kan være av interesse å bli med i styret.

Det var litt info om årsmøte for dere som ikke var der.






SNART PÅSKE OG ÅRSMØTE

Vi i styret ønskre alle en god påske.

Litt info om hva styret driver med:

Vannlekasje hovedinngang venter svar fra Metro/Steen & Strøm

Drenering skal være ferdigstilt innen Juni har vi fått garantier fra Bori og Backe så ett info skriv kommer nok i posten om ikke lenge.

Det blir da enten drenering eller vannstopp i fordelerskaper i alle leiligheter.

El bil og strøm 

Foretningsførsel

FDV brann som har kommet opp på vegger, disse har vi endelig mottatt og fått tak i.

FDV pumperom venter vi fortsatt på

Tinglyste parkeringsdokumenter som ingen har mottatt + forfattningen av garasjekjeller "alle sammeier jobber med dette sammen"

Ny rørlegger for sekundær anlegg "VI-TO RØR AS, se mer info under informasjon

Vannmåler problematikk

Heis service

Nye vedtekter nye krav

Service avtale ventilasjon "forrige leverandør gikk konkurs"

Beboer oversikt leietakere og kontaktpersoner

Drifts avtalen mot Metro alle sameiere

Forbredelser Årsmøte dokumentasjoner etc etc


Ønsker alle en god Påske

Styret






GOD JUL OG GODT NYTT ÅR

Vi vil gjerne ønske alle sammen God Jul Og Godt Nytt År.

Vil også informere om at når man kaster papir skal det være i A4 Format.

Fint om der husker dette da slipper vi tett søppelsjakt nå i julen.




Med vennlig hilsen styret 

Kulturhusgata Boligsameie



Litt nyheter Oktober 2017 


Ytterdører er utbedret fra entrepenør for de som har meldt ifra. Saken her er nå ferdig.

Påbegynt og lage gamle fontenen til blomsterbed.

Gateskilt satt opp.

Trivelsregler er oppdatert punkt 2.

Info skriv sendt ut til alle beboere for arkivering i sine beboer permer.

Målere/diverse mot leiligheter jobbes det fortsatt med mot Bori.

Ventilasjons anlegget har hatt service.

Info skriv sykkel/felles bod sendt ut.

El-Biler.

Muligheter for oppussning -2.

Budsjett satt for 2018.

Søppelsjakter.

Løsning for papp/ved behov.


Dette er noen saker vi jobber med og har avsluttet foreløpig dette året.


Mvh 

Styret



Litt nyheter September 2017

Info HC plasser ligger under Husordensregler/informasjon.

Ytterdører leiligheter er ikke forskriftmessig satt riktig inn fra entrepenør "info og videre med bori vil komme"

Blomster kasser på plass.

Snesmelte anlegg avsluttet. 

Fontene under arbeid. 

Heissjakt ok. 

Søppel og rot rydda opp i. 

Kommer opp flere gataskilt og nummerskilt.

Ikke hørte noe mer om røyklukt etc.

Evakuerings tegning hengt opp på tavla. "denne kan også sendes eller puttes i post kasse, for å putte inn i beboer perm. Spør en i styret.

Ellers jobber vi med saker under her og andre saker.

Vil også informere om at mange som vi har kontakt med i Bori har nå sluttet eller er sykemeldte, så ting tar litt ekstra tid. " Gjelder alle sameiene på lokket"



Send oss gjerne bilder dere kan ha av felles områder blokka eller noe i nærheten som dere vi dele, så blir siden kanskje litt mer spennende.

Mvh

Styret


Juni 2017

Litt av styrets arbeid i perioden fra årsmøte i April frem til styre møte 07.06.2017 og fremover

1.Blomster kasser 

2. Fontene

3. Vannrenner på tak og 6 etasje

4. Vann på verandaer.

5. Evakuerings tegning/info

6. Merking av sykler og andre eiendeler i sykkelbod, med navn og leilighetsnummer

7. Elektronisk brannvarsling

8. Utvendig sjekk av fundament/plater på bygget

9. Godkjent fordeling av heissjakt

10. Målere bak oppvaskmaskiner

11. El.Biler fremtid og strøm

12. Stoppe ventiler av vanntilførsel leiligheter "Bori"

13. Pusse opp i -2, male og gjøre det litt penere

14. Søppel og rot på verandaer, fått klage fra de andre sameiene

15. Sosialt møte med alle beboere

16. Budsjett

17. Ferdig stilling av snøsmelte anlegg avsluttes

18. Boning

19. HC parkeringsplasser, rutine

20. Får over sikt over hvem som eier hvilke plasser "vært bytter etc som ikke er rapportert"

21. Røyklukt i gangen 1 etasje, og 1 leilighet som melder ifra om røyklukt som siger inn sin leilighet.


Så da har vi nok noe å drive med til neste styremøte!

Ha en flott sommer

Hilsen 

Styret


APRIL 2017

INNKALLING TIL SAMEIERMØTE

Sameiermøte i Kulturhusgata boligsameie avholdes 25. april 2017

Kl 18:00, sted : Framtida - Lørenskog Hus

Velkommen

Årsberetning kommer så fort Bori har fått trykt disse.





Ny Vaktmestertjeneste felles for blokkene på lokket:

Alle sameiere på lokket har nå gått sammen for felles vaktmester tjeneste. Vi har nå byttet til LARO Eiendomsservice.

De gjør de samme tjenester som tidligere vaktmester Andersen. 

Se mer info under husordensregler, der masse info står hvis dere lurer på noe.

Trykk link: LARO INFO




Info vedrørende avfallshåndtering

Vi har fått ett info skriv fra Envac som styrer avfallet vårt og vil at vi informerer om følgende.

Vi må alle bli flinkere til å holde avfallet vårt innenfor hvordan avfallssystemet fungerer, eller blir det utrykkninger og det koster penger.





Varsel om kontroll av varmtvannsmåler fra Techem

Lørenskog 23.04.2016 

 

16 av beboerne i Kulturhusgata Boligsameie har fått er et varsel fra Techem om kontroll av måler for varmt vann. 

Bakgrunnen er mistanke om at fjernavlesningen ikke er helt korrekt.

 En av beboerne fikk nettopp erfare at fjernavlesningen fra Techem viste et for høyt forbruk. 

Fjernavlesningen samstemte ikke med måleren i leiligheten.

 

 

Med vennlig hilsen

Styret

Kulturhusgata Boligsameie





APRIL 2015

INNKALLING TIL SAMEIERMØTE

Sameiermøte i Kulturhusgata boligsameie avholdes 27. april 2016

Kl 18:00, sted : Framtida - Lørenskog Hus

Velkommen



MARS 2015

                                                      

 

 

Litt av styrets arbeid i perioden fra forrige årsmøte i 29. april 2015 til årsmøte 27. april 2016


1. Tilbud på elektronisk låssystem i garasjekjeller og bedre sikring mot innbrudd gjennom vegg.

2. Strømforbruk i garasjekjeller, ny måler installert 20.Mars 2015

3. Nøkkel til søppelsjakt

4. Strømuttak i etasje -1 for lading av elektrisk handikap scooter.

5. Maling av inngangspartiet i rød glansfarge

6. Feller vaktmestertjenester for alle sameier og brl på Metro lokket

7. Fordeling av resterende økonomiske krav fra Metro Shoppingsenter

8. Ny forsikrings avtale

9.HMS

10. Snø-smelteanlegget.


Mer info kommer på Årsmøtet!


GOD PÅSKE



 

    


 

     

.

NOVEMBER 2015

Litt info fra November


Litt info om hva styret holder på med for tiden:

Felles vaktmestertjenester for alle sameier og brl på Metro lokket.

Forhåpenligvis siste runde med Metro Shoppingsenter.

Budsjettarbeid avsluttning året.

Parkeringshuset.

Vakt og driftsavtale varmeanlegg.

HMS arbeid.

Søppel sjakta

Heisutrykning



God jul







Vask og desinfisering av kjellerboder for  Blokk B og C.


Det vaskes i området nå og det vil pågå ut uken. Etter at hver bod er ferdig blir det merket med en sølvgrå tape over døråpningen.

En del låser er klippet opp for å komme til og ny lås henges på døra med nøkler i. 

Hver enkelt må sørge for å se over boden sin og ta med nøkkel opp til seg selv. Vi låser fortløpende de boder som blir ferdigstilt og som låsen ble åpnet før arbeidet startet.

Styret oppfordrer hver enkelt leietaker/sameier om å legge en pall eller et tregulv i boden for å unngå skader ved en eventuell fremtidig oversvømmelse!!!!

Det er ikke lengre mulighet til å etterlate søppel i området da vi nå er ferdig med bortkjøring av skadet løsøre som følge av oversvømmelsen( og en masse ekstra elementer som noen har benyttet anledningen til å få fjernet samtidig!!

Styret



VED HEISSTANS

 

Her er navngitte personer som sitter i styret i Kulturhusgata Boligsameie som kan kontakte Elevator ved en heisstans:

           ·         Petter Sandvik (styreleder)  petter.sandvik@edisys.no

       ·         Joakim Myrhaugen  joakim.myrhaugen@getmail.no

·         Arild Wolla Arild Wolla arild.wolla@hotmail.com

·         Ellen Arnesen - Ellen Arnesen eleerl@online.no


Vi har hatt mye utgifter med kontakt av utrykking på heis og vi har mulighet å sjekke og fikse dette selv før vi må ha utrykking. Så ta kontakt med styret først.


Samme personer kan bli kontaktet hvis garasjeporten står også.

 

Hilsen

Petter Sandvik

Styreleder

Kulturhusgata Boligsameie




Ett lite referat fra Årsmøte April 2015

Punkt som ble tatt opp var vaktmester Andersen: Heisen skal nå følges opp og trapp ned fra 2 til 1 følges opp med å støvsuges slik at det ikke vil ligge støv der. Samt at hvis det trengs å justere dørpumper kan vår vaktmester fikse dette for den enkelte beboer. Dere finner info under husordensregler under vaktmester Andersen.

Lampen som er ødelagt er under arbeid

Litt info om styret fremover: 

Valg av tillitsvalgte er følgende:

Styreleder: Petter Sandvik

Styremedlemmer: Joakim Myrhaugen og Arild Wolla

Varamedlem: Ellen Erlandsen Arnesen


Vi ber også om de som ikke har oppgitt epostadresse gjør dette til styre ved Petter eller Joakim. Dere finner epost under kontakt oss menyen.

Dette for å gjøre utsendelser og info litt letter for alle sammen og det vil spare litt tid.

Det vil bli lagt med ett infoskriv om dette på referatet dere får i "som ikke har epost adresse" i postkassen deres.




Oktober 2014

Tid for varme

Energi Varme AS skal nå ha justert tempraturkurven, og det skal nå være varme på radiatorene. Hvis fortsatt problemer her ta kontakt med Energi Varme AS ved Arild Dahlberg på Arild Dahlberg. Ring 67 90 37 97, eller gå inn på følgende link: Energi Varme AS 





MARS 2014

LITT INFO FREM Til Årsmøte




-Vannavregning er oppe og går  og blir nå lest av automatisk iht målere i hver enkel husstand. 

-Måler for fjernvarme og brensel er også oppe å gå automatisk gjennom Inergi.

-Røde plater er på plass i inngangsparti.

-Ventilasjons anlegget har det vært service på og sjekket, også service avtale på plass

-Opak har hatt teknisk gjennomgang av -1 inngangsparti og det har blitt gjort noe arbeid for vannlekasjen som har dukket opp ved snøsmelting, samt etg. 2 har fått renne i betongen for at vannet ikke skal ligge igjen.  Dette er gjort iht. Opak sine   tilbakemeldinger

-Vi har gått inn avtale med Firmaet Vaktmester Andersen med renhold og andre vaktmestertjenester i steden for Bori. Hvis dere trenger hjelp til noe private ærender kan dere ta kontakt med Vaktmester Andresen under Husordensregler  i menyen.

-Heis er det også service avtale på. 

-Fargekoder på forskjellige områder er nevnt i husboken. Hvit farge som er brukt de fleste steder heter da 0502I. Markise 94/15.






AUGUST 2013

LITT INFO FRA AUGUST

Når det gjelder fremdriften med driftsavtale, vedlikeholdsavtale samt parkeringsavtale er det nå iverksatt advokat. Så dette går mellom advokat mot advokat fra begge parter. Vi venter på en presentasjon fra vår advokat som skal sendes andre parts advokat. Så der ligger den saken pr dags dato. 

Vi også meldt oss inn i huseiernes landsforening. se link Huseierenes Landsforening

Garasjeporten skal nå være aktiv pr 13.08.2013, men dessverre er det noen som drar ut strømmen på porten. Når det er sagt kan det hentes nøkkel til porten hos leil 305 Jonassen/Myrhaugen. Se etter nærmere informasjon, 

på info tavle i -1. Vi vil også informere om at dere bruker denne nøkkelen, det vil det minske belastningen på port av slitasje da den går jo opp og ned noen ganger i døgnet.

Henting av nøkkel kan gjøres Mandag 19.08.2013 mellom klokken 17-19 og Tirsdag 20.08.2013 mellom klokken 18-19.


Vi vil også informere dere om at dere bytter batteri på deres brannvarsler i leiligheten da dette skal gjøres 1 gang i året.

Håper også at alle har gått gjennon sin bod for å ikke hemme sprinkel anlegget i bodene.

Trykk HER for tilbake til Info fra styret.


APRIL 2013

LITT INFO ETTER SPØRSMÅL FRA ÅRSMØTE

Røde plater til inngangsparti er bestilt, men det er noe leveringstid på disse. Platene kommer fra Tyskland og vil bli montert så snart de dukker opp.

 

Vask av rød vegg i 1.etg var dessverre gått i glemmeboka, men det er nå bestilt.

 

Dialog vedrørende sluttstykket i -1 inngangen.

 

1 års befaring er avtalt med entreprenør at foretas i uke 23. 

MARS 2013

                  Årsmøtet 

·         Ventilasjonsanlegget

·         Inngangspartiet i -1

·         Heis

·         Snøsmelte anlegget

·         Branninspeksjon

·         HMS

·         Vannavregningen- Inergiavtalen

·         Rapport fra ekstraordinært beboermøte

·         Get avtalen

·         Saker under arbeid (Driftsavtale/grensesnittavtale)

  Bori AS Driftsavtale (vaktmesteravtalen, matteavtale)


Årsmøte.

Årsmøte avholdes første dag over påske. 2. april på samme sted som ekstraordinært beboermøte "Snippen" i 8. etasje.

Årsmøte vil behandle blant annet:

regnskapet for 2012 samt budsjett for 2013. Årsberetningen og styrets arbeid.

Eventuelle innkommende forslag fra beboere.

 

Ventillasjonsanlegget.

Styret har reklamert på ventilasjonsanlegget.  Vi hadde fullstendig stopp under vanskelig vintervær, og har senere hatt problemer med at matlukt og røyklukt ble distribuert til forskjellige leiligheter i større eller mindre grad.

Vi har hatt forsøk på utbedring, men vi har fortsatt problemer og har ytterligere bedt om utbedringer av flere problemstillinger.  

Styret følger opp saken som meget viktig. 

 

Inngangspartiet.

Vi hadde kort tid etter innflyttingen problemer med vann i hovedetasjen -1 ved postkassene.

Disse ble utbedret og vi trodde at alt var ok.  Imidlertid hadde vi nyttårsaften en ganske kraftig vannlekasje der betydelige vannmengder rant ned i kjeller (-2).  Senere har problemet dukket opp med ujevne mellomrom avhengig av værforholdene.  Vi har hatt brannvesenet og firma Polycon til å suge opp vannet.  Reklamasjon har vært tatt opp med ansvarlig for utgangspartiet som er Metro Drift (Steen & Strøm).  De har hatt entreprenøren på befaring sammen med Boris folk.  Man har flere teorier om hvordan vannet kommer inn, men ingen konkluderende beslutning er tatt.  

Vi må vente til det blir varmere i været.  Da vil det bli forsøkt på å gjennomføre flere utbedringer.

 

 

Heis.

Heisen har stoppet noen ganger.  Siste gang på grunn av en flyttning der papirbiter fra emballasje hadde kommet inn mellom dørsprekkene.  Dette forårsaket at sensorene som skal sørge for at ingen kommer i klemme av dørene slo ut og stoppet heisen.

Dette ble ganske fort løst da vi har service avtale med leverandøren av heisen.  Men selv om vi har serviceavtale får vi belastninger på slike feil.  Vi ber derfor beboerne være oppmerksom på at løs emballasje og andre ting som kommer mellom dørene vil skape problemer og utgifter.

Vi har avtale med Securitas hvis noen skulle sitte fast i heisen.  Ved å trykke på alarmknappen kommer man direkte til Securitas  alarmsentral.  Securitas har mobile folk på utrykning i området til enhver tid slik at man ikke burde behøve å stå i heisen i lange perioder. 

 

 

Snøsmelteanlegget.

Mellom byggning A og vår blokk B er det installert et snøsmelteanlegg.  Styret har hatt mange og lange diskusjoner med styret i Blokk A om dette.  Det tok derfor unormalt lang tid før anlegget ble satt i drift. Styret har nå full kontroll med anlegget og har installert overvåkning av anlegget for å ha full kontroll med kostnadene.  Anlegget vi forøvrig bli slått av så fort det ikke er nødvendig å ha det i drift.

 

 

Branninspeksjon.

Styret har invitert Lørenskog brannvesen til inspeksjon av byggning  B og bedt om en uttalelse  om brannsikkerheten for byggingen.  

I alt vesentlig var dette i orden, men en del punkter har vanskelig tilgang og vil bli undersøkt over tid.

 

 

 

HMS

Styret har Belinda Jonassen som ansvarlig for HMS.  Belinda har nylig vært på kurs og har satt seg inn i dette.

 

 

Vannavregningen.

Styret har siden midten av 2012 vært i forhandlinger med firma som av Bori AS var utvalgt til å stå for dette.  Vi har hittil nektet å underskrive avtalen da denne var etter styrets mening meget kostbar. Vi er fremdeles i dialog og forsøker å finne en løsning som gir oss en bedre økonomisk/teknisk løsning.

Styret vil sende ut avregning til beboerne så fort det er teknisk mulig.

 

 

Ekstraordinært sameiermøte.

Ekstraordinært sameriermøte ble avholdt etter at Bori AS presenterte for styret forslag til avtaler som ble kalt Driftsavtale, Grensesnittavtale og Parkeringsavtale.  Dette ble presentert som en avtale inngått mellom Metro Drift, Lørenskog Sentrum Bolig AS (Bori AS) og Lørenskog kommune.  Det ble påstått at dette var en avtale som var godkjent av kommunestyret i Lørenskog. Hvis vi hadde godkjent en slik avtale ville det betydd en betydelig årlig kostnad.

Styret nektet å underskrive avtalen og innkalte til ekstraordinært beboermøte for å be om myndighet til å avvise avtaleforslaget og gi styret fullmakt til å bruke advokat til å vurdere avtaleforslaget. Samtidig bad styret om votering for å stryke de kryptiske paragrafene Bori hadde flettet inn i Vedtektene ved opprettelsen av styret den 6. mars 2012.

Alle foreslåtte paragrafer ble godkjent med 100% flertall.

Advokat ble godkjent.

Styret fikk uttaler fra to advokater om at vi ikke var forpliktet til å underskrive disse avtalene.

Dette ble formidlet til Bori AS.

Bori AS mener at alle borettslag og sameiere i oppbygningen av Metro taket (Bygg A, B, C , D og E) må undertegne avtalen og har satt et advokatfirma til å utrede problemstillingene.  Styret avventer neste utspill fra Bori AS når dette måtte komme.

 

 

 

Get TV, Brebåndavtalen.

Før innflyttningen ble det av Boris AS representanter undertegnet en avtale med Get om levering av TV og bredbånds signaler.  Denne avtalen hadde en varighet på 3 år. På grunn av at TV2 har hevet sine krav overfor leverandøren har Get hevet den årlige avgiften for 2013.

 

Saker under arbeid.

Driftsavtaleforslaget, Grensesnitt forslaget og Parkeringsavtalen.

Se orientering under ekstraordinært beboermøte.

Ingergiavtalen.

Se under avsnittet vannavregning.

Ventilasjonsanlegget

Bori AS Driftsavtalen (vaktmesteravtale, matteavtale etc.)